Stockholm 28 augusti 2017

4front i Malmö och Rootstock Cloud ERP i samarbete för framtidens systemlösningar på Salesforce’ plattform

Digital transformation, moderna företags önskan om infrastruktur i riktiga molnlösningar samt det ökande intresset i världen för framtidssäkrade affärssystem byggda på Salesforce välkända molnplattform, förändrar nu även snabbt den Nordiska marknaden och behovet av kombinerad kunskap om både Salesforce och ERP.

4front AB i Malmö och Rootstock Nordic AB har därför tecknat ett samarbetsavtal med syfte att vidareutveckla supporten till befintliga och blivande kunder i Norden. Salesforce´ plattform, som är världsledande inom marknad, CRM, service och support, har ytterligare 3500 självständiga App’ar tillgängligt på Salesforce AppExchange. Det ger oslagbar bredd på en enda plattform och Rootstock Cloud ERP är det snabbast växande ERP-systemet på plattformen. Med kombinationen Salesforce + Rootstock får företag en sömlös affärsprocess från marknad till tillverkning/inköp, logistik, distribution, ekonomi och eftermarknad.

-Vi på 4front AB har bred erfarenhet av att bygga starka verksamhetsprocesser för applikationer, tjänster och webbportaler med våra Salesforce-certifierade utvecklare, konsulter och projektledare. Vår kompetens att automatisera affärsprocesserna passar väldigt bra in på behoven inom Rootstock’s kundsegment. Kunderna kan snabbt få stora tidsvinster och på så sätt använda sina resurser smartare” säger Martin Haagen, VD på 4front.

Om marknadens behov av kombinationen Saleforce- och ERP-kompetens säger Martin: ”-En naturlig utveckling för alla som känner till styrkan i plattformen, men där ännu få konsultföretag satsat på kombinationen. Vårt samarbete med Rootstock ligger helt rätt i tiden och vi ser verkligen fram mot att tillföra kompetens i detta segment och vidareutveckla vår verksamhet”.

Idag när tillverkande och distribuerande företag i allt större utsträckning börjar flytta sina system till molnlösningar och ofta till Salesforce-plattformen, ökar även kraven på leverantörerna.”- Vi på Rootstock har identifierat ett nytt konsultområde, nämligen Salesforce-kunniga konsulter som förstår komplexiteten i tillverkande företags totala affärsprocesser. I 4front ser vi en väldigt stark plattformskompetens, men även en bred affärsprocessförståelse som kompletterar vår egen expertis” säger Peter Adolfsson, försäljningschef och partner på Rootstock Nordic AB. ”-Tillverkande och distribuerande företag letar nu med allt större intresse efter möjligheten att expandera användningen av världsledande Salesforce CRM. Rootstock Cloud ERP med dess breda och djupa funktionalitet passar då mycket bra. Ett paradigmskifte är på väg. Samarbetet med 4front AB är i hög grad marknadsdrivet och mycket bra för våra kunder” fortsätter Peter.

Om 4front AB

4front AB består av Salesforce-certifierade utvecklare, konsulter och projektledare med kontor i centrala Malmö. Företaget har stor vana av att leverera alla typer av lösningar till CRM-system på absolut toppnivå till en rad nöjda kunder både i Sverige och internationellt. Som Salesforce-partner med kundbas i Sverige, Danmark, Schweiz och USA är 4front en given CRM- och plattformskonsult med möjlighet att stödja både större och mindre organisationer att bättre nyttja potentialen med Salesforce’ plattform. Samarbetet med Rootstock Nordic tar nu bolaget in i ERP-området.

Om Rootstock Cloud ERP

Rootstock Software® är sedan 2008 en etablerad leverantör av affärssystem för tillverkning, distribution och supply chain, utvecklat 100% på Salesforce plattform (världens ledande molnplattform). Rootstock erbjuder en kraftfull och skalbar lösning från små till stora företag med bred och djup funktionalitet inom orderhantering, inköp, lager, parti-/serienummerhantering, spårbarhet, MRP, DRP, kapacitetsplanering, tillverkning, projektstyrning, ekonomi mm samt hanterar multipla strukturer och tillverkningsstrategier. Rootstock Cloud ERP finns tillgängligt på Salesforce AppExchange och integrerar därmed ”hand-i-hand” med Salesforce CRM som har över 150,000 användare (Sales Cloud) och alla andra mer än 3500 självständiga App’ar på plattformen.

Kontakt 4Front AB

Martin Haagen, VD